Care sunt cele mai bune uleiuri pentru motorizarile Volkswagen / Audi / Seat / Skoda?
Grupul VAG lucreaza in acest moment cu cateva seturi de aprobari:
VW 502, 505.00 – ACEA A3/B4
VW 502, 505.01 – ACEA C3
VW 504, 507 – ACEA C3
VW 508, 509 – ACEA C5
Uleiurile VW 502, 505.00 ce respecta standardul ACEA A3/B4 sunt uleiuri ce pot fi folosite maxim 15.000 km sau 1 an. Discutam despre uleiuri ce necesita pachete de aditivare calsice, fiind folosite pentru masinile grupului VAG cu norma de poluare pana la Euro 4 (inclusiv) benzina si diesel, fara filtru de particule sau sistem de injectie PD ( Pumpe Düse ) .
In mod practic aceste uleiuri sunt adecvate motoarele alimentate cu benzina (injectie MPI multi punct ) si diesel clasic ( non-PD, non-Common-Rail si fara filtru de particule ).
In mod particular o parte din aceste uleiuri sunt recomandate de catre VW/Audi pentru motoarele TSI/TFSI/FSI cu aprobare VW 504 in tarile cu carburant de slaba calitate, deci sunt 100% compatibile cu aceste motorizari.
Exemple de uleiuri din portofoliu DM Auto:
⦁ Ravenol VST USVO 5w40
⦁ Ravenol VSI USVO 5w40
⦁ Ravenol SSL USVO 0w40
⦁ Ravenol SSO USVO 0w30
Uleiurile VW 502, 505.01 ce respecta standarul ACEA C3 sunt uleiuri ce pot fi folosit maxim 15.000 km sau 1 an. In acest caz uleiurile pot fi folosite in motorizari Euro 4, dar si mai noi ale grupului VAG ( exceptie facand motoarele diesel cu filtru de particule ale grupului VAG ). Acestea sunt uleiuri ce folosesc pachete de aditivare moderne in combinatie cu pachetele clasice de aditivare, ce pot fi folosite in motoarele PD ( Pumpe Düse ) ale grupului VAG, dar si in motoarele alimentate cu benzina ( MPI, FSI, TSI, TFSI ) .
Desi motoarele FSI/TSI/TFSI primesc indicatie catre norma VW 504, motoarele sunt compatibile cu uleiurile ACEA C3 502 existand si indicatie in manualul de service doar catre norma 502 pentru tarile in care carburantul este de slaba calitate.
Ravenol VST si SSL sunt cele mai indicate uleiuri cu norma VW 502 pentru motoarele TSI/TFSI.
Exemple de uleiuri din portofoliu DM Auto:
⦁ Ravenol RUP 5w40 - reteta de competitii
⦁ Ravenol VMO/VPD 5w40
⦁ Valvoline Synpower MST C3 5w30 si 5w40
Uleiurile VW 504 507 sunt uleiuri moderne ce respecta standadrul ACEA C3 . Sunt uleiuri MID-Saps cu pachete moderne de aditivare gandite sa protejeze sistemele de reducere a noxelor si sa imbunatateasca norma de puluare a masinii. Sunt uleiuri folosite in special in motorizarile Euro 5 si Euro 6, atat in motoarele TSI/TFSI cat si in motoarele TDI cu sistem de injectie CR ( common rail ). Aceste uleiuri pot fi folosite maxim 30.000 km sau 2 ani, atat timp cat se respecta indicatiile pentru acest regim long life (conditiile traficului din Romania nu ofera posibilitatea utilizarii acestui regim Long Life).
Exemple de uleiuri din portofoliu DM Auto:
⦁ Ravenol VMP USVO 5w30 – dezvoltat in perteneriat cu Audi Motorsport
⦁ Ravenol SMP 5w30
⦁ Ravenol VIW III 5w30
⦁ Ravenol VSW 0w30
⦁ Valvoline Synpower XL-III 5w30
In cazul motoarelor TSI/TFSI ce detin norma VW 504 pot fi folosite atat uleiuri ACEA C3, cat si unele uleiuri ACEA A3/B4 ce detin aprobare pentru norma VW 502 . In acest caz intervalul de schimb al uleiului este de maxim 15.000 km sau 1 an.
Cele mai bune uleiuri pentru motoarele TSI/TFSI – VW 504
Euro 4 |
Euro 5 | Euro 6 |
Ravenol VST USVO 5w40 Ravenol SSL USVO 0w40 |
Ravenol VMP USVO 5w30 Ravenol VST/RUP USVO 5w40 Valvoline Synpower XL-III 5w30 Valvoline Synpower MST C3 5w40 |
Ravenol VMP USVO 5w30 Ravenol REP 5w30 Valvoline Synpower XL-III 5w30 |
Cele mai bune uleiuri pentru motoarele TDI CR VW 507
Euro 5 | Euro 6 |
Ravenol VMP USVO 5w30 Ravenol SMP 5w30 Valvoline Synpower XL-III 5w30 |
Ravenol VMP USVO 5w30 Ravenol VSW 0w30 Valvoline Synpower XL-III 5w30 |
Uleiurile VW 508 509 sunt uleiuri moderne cu vascozitate 0w20 ce respecta standardul ACEA C5 si au ca scop principal eficientizarea motorului si reducerea emisiilor poluante la un standard european foarte ridicat. Chiar daca acestea au vascozitate foarte scazuta discutam despre uleiuri ce folosesc doar cele mai bune baze si pachete de aditivare, oferind protectie maxima. Pot fi folosite in unele motorizari TSI/TFSI dotate cu GPF ( filtru de particule pentru motoarele alimentate cu benzina ) sau in unele motorizari TDI.
Nu orice motorizare a grupului VAG este compatibila cu aceste uleiuri, ele fiind dedicate celor mai noi motorizari Euro 6 ( 2019-2020 in special ) ce detin normele VW 508 si VW 509 . Orice alta motorizare a grupului VAG nu poate folosi aceste uleiuri.
Exemple de uleiuri din portofoliu DM Auto:
⦁ Ravenol VSE USVO 0w20
⦁ Valvoline Synpower XL-IV 0w20
In mod practic in motorizarile TSI/TFSI pot fi folosite doar unele uleiuri ACEA C3 in conditii speciale ( mers pe circuit sau competitii sportive ) - Ravenol VMP USVO 5w30 fiind singurul recomandat pentru aceste situatii.
Interval recomandat de schimb al uleiului conform recomandarilor noastre:
Norma | Regim urban 100% | Regim extraurban 100% | Regim mixt 50-50 |
VW 502/505.00 ACEA A3/B4 |
6000-8000 km Maxim 6 luni |
10.000-12.000 km Maxim 12 luni |
Aproximativ 8.000-10.000 km Maxim 6-8 luni |
VW 502/505.01 ACEA C3 |
Aproximativ 8000 km Maxim 6 luni |
10.000-14.000 km Maxim 12 luni |
Aproximativ 10.000 km Maxim 6-8 luni |
VW 504/507 ACEA C3 |
Aproximativ 8.000 km Maxim 6-8 luni |
10.000-15.000 km Maxim 18 luni |
Aproximativ 10.000 -12.000 km Maxim 12 luni |
VW 508 509 ACEA C5 |
Aproximativ 10.000 km Maxim 6-8 luni |
10.000-15.000 km Maxim 18 luni |
Aproximativ 10.000-12.000 km Maxim 12 luni |
Conditii speciale | Aproximativ 6000 km Maxim 6 luni |
Aproximativ 8000 km Maxim 6 luni |
Aproximativ 7000 km Maxim 6 luni |
Conditiile speciale se adreseaza motorizarilor ce prezinta modificari de tipul Stage1/2/3 ce sunt utilizate cu stil de a conduce agresiv/sportiv/competitiv alaturi de uleiuri standard.
In cazul utilizarii uleiurilor cu retete speciale, competitive, se pot utiliza intervalele standard de mai sus caracteristice fiecarei norme.