Pagina se încarcă, vă rugăm așteptați

Pagina se încarcă, vă rugăm așteptați

Uleiuri pentru grupul Dacia/Renault

In acest moment exista destul de putine norme Renault si o neclaritate destul de mare asupra alegerii uleiurilor, acest material avand rolul de a clarifica putin imaginea asupra uleiurilor Renault.

Discutam despre doua categorii de uleiuri atunci cand vine vorba de motoarele diesel, diferentiate cu ajutorul standardului ACEA
ACEA A/B – uleiuri pentru motoare diesel fara filtru de particule ( DPF / FAP ) dar si pentru motorizarile alimentate cu benzina ce nu detin filtru de particule ( GPF ).

Cele mai utilizate fiind uleiurile ACEA A3/B4 cu urmatoarele vascozitati:

  • 10w40
  • 5w40
  • 5w30
  • 0w30
  • 0w40

ACEA C – uleiuri pentru motoarele diesel cu filtru de particule ( DPF / FAP ): 

  • 5w30
  • 5w40
     

RN700/710


Este o norma Renault destul de veche folosita pentru multe motorizari Euro 5 dar si pentru motorizari mai vechi. In mod practic, ea singura, nu poate ghida posesorul masinii din grupul Renault catre lubrifiantul final. In plus, fiind o norma invechita aceasta nici macar nu mai se afla pe bidoanele uleiurilor care depasesc aceasta norma cu mult. In exemplele urmatoare o sa va ghidam in alegerea lubrifiantului corect, in functie de masina dumneavoastra Renault.

RN 0720


Aceasta norma Renault a fost putin diferita fata de cea folosita de foarte multi producatori de automobile la nivel global, deoarece aduce in discutie standardul ACEA C4 – Low Saps – ce impune cel mai mic continut de sulf intr-un ulei de motor si implicit cele mai mici cantitati de cenusi rezultate in urma arderii uleiului.
Este o norma orientata foarte putin catre motoarele ce dezvolta performante ridicate si mult mai putin catre exploatarea sportiva a automobilului. Fiind dedicata Renault, discutam despre uleiuri cu performante limitate la cerintele minime impuse de Renault pentru aceasta, uleiurile finale fiind relativ de mediocre din punct de vedere al protectiei si cu o diversitate destul de limitata in piata.

Motor diesel fara filtru de particule


Motor diesel cu filtru de particule si norma recomandata de catre producatorul masinii RN0720
Motor diesel cu filtru de particule si norma recomandata de catre producatorul masinii RN0700/710
  • Ravenol VST USVO 5w40
  • Valvoline Synpower 5w40
  • Ravenol VMO 5w40
  • Valvoline Synpower MST C3 5w40
  • Ravenol HDS 5w30
  • Valvoline Synpower MST C4 5w30
  • Ravenol VMP USVO 5w30
  • Ravenol REP USVO 5w30
  • Ravenol RUP USVO 5w40
  • Valvoline Synpower MST C3 5w30 si 5w40

Din punct de vedere al motorizarilor alimentate cu benzina, Renault ofera o si mai mare incertiduine cand vine vorba despre uleiurile necesare. Practic stim ca este vorba despre setul de norme RN700/710 care, dupa cum am precizat anterior se imparte in uleiuri ce respecta standardul ACEA C3 sau standardul ACEA A3/B4.

In mod practic:

Motorizari Euro 4 Motorizari Euro 5  Motorizari Euro 6 ( neoficial RN17 )
Ravenol VST USVO 5w40
Ravenol SSL USVO 0w40
Valvoline Synpower 5w40
Ravenol VST USVO 5w40
Ravenol VST USVO 0w40
Ravenol RUP 5w40
Valvoline Synpower MST C3 5w40
Ravenol VMO 5w40 
Ravenol RUP 5w40
Ravenol REP 5w30
Valvoline Synpower MST C3 5w30

RN17 – este o noua norma introdusa de Renault recent si se adreseaza motorizarilor Euro 6 Diesel si motorizarilor GDI ( benzina cu injectie directa ) . Practic aceasta noua norma inlocuieste gama de uleiuri RN700/710 ce respecta standardul ACEA C3
Noua norma RN17 insista foarte mult pe rezistenta la oxidare a uleiului si minimizarea depozitelor la nivelul pistonului . In plus acesta norma insista foarte mult pe reducerea uzurilor si maximizarii curateniei intr-un motor, totul la intervale de schimb al uleiului cat mai mare.
In plus, aceasta norma tinde sa ridice standardul de protectie pentru motoarele T-GDI ( benzina turbo cu injectie directa ), deoarece acestea lucreaza la temperaturi mai mari. Cele mai sensibile sunt motoarele cu capacitate cilindrica mica, turbo, GDI ce produc performante ridicate, aceasta norma insistand pe reducerea evenimentelor de tip LSPI ( low speed pre ignition ), asigurand protectie maxima acestor motorizari prin retete de aditivi moderne si eficiente.
Valvoline a lansat pe un site in mod neoficial faptul ca Valvoline Synpower MST C3 5w30 o sa detina pe viitor aceasta norma. Din partea Ravenol, VMP USVO 5w30 depaseste noile cerinte impuse de Renault prin aceasta norma.


RN17 FE – aduce o noua gama de uleiuri in portofoliul Renault. Discutam despre uleiuri ACEA C5 cu vascozitate foarte scazuta – 0w20 ce tind sa eficientizeze la maxim motorizarile Renault. Aceste uleiuri 0w20 nu sunt noi in industria auto, ele fiind caracteristice de foarte multi ani motorizarilor asiatice. Practic Renault, un important producator la nivel mondial de automobile, a facut pasul spre eficientizarea si cresterea duratei de viata a motorizarilor sale cu uleiuri ultra subtiri ce ofera si protectie ridicata.

Aceasta norma NU este compatibila cu motorizarile ce necesita uleiuri RN17, RN700/710 sau RN720.

Renault 17 RSA
Aceasta norma Renault nu este de uz larg fiind conceputa pentru Alpine A110 . Cu ajutorul acestei norme, Renault poate sa ofere pe viitor o gama de uleiuri de inalta performanta, separat fata restul lubrifiantilor ce detin alte norme Renault.
Exista un singur ulei cu norma RN17-RSA ce detine certificare ACEA C3 si API SN, acest ulei fiind compatibil si cu motorizarile mai vechi RN700/710 ce detin certificare ACEA C3.


Pentru aceste norme noi, RN17, RN17 FE si RN 17 RSA nu exista o gama de uleiuri aftermarket disponibila la noi in tara. Sunt norme destul de noi ce impun producatorilor de lubrifianti cerinte destul de riguroase, de aceea dezvoltarea si aprobarea acestora necesita destul de mult timp.