Pagina se încarcă, vă rugăm așteptați

Pagina se încarcă, vă rugăm așteptați

Diferentele intre schimbul static si cel dinamic al uleiului din cutia de viteze automata

Pachet revizie cutie automata - dmauto.ro

Când căutați informații despre schimbarea uleiului în transmisia automată, termenul „static” sau „dinamic” de schimbare a uleiului poate fi intalnit din ce în ce mai des. Acestea definesc două moduri de schimbare a fluidului ATF în transmisia automată, caracterizate prin diferente legate de modul de schimbare, durata operatiunii și cantitatea diferită de ulei necesară. La rândul său, toate acestea se traduc direct în costul înlocuirii lichidului ATF.

54520634_1917309021702334_2954311740092841984_o

Prin urmare, este foarte important să fim conștienți de diferentele intre aceste două moduri de schimba uleiul ATF.

Înlocuirea statică a fluidului ATF înseamnă deșurubarea busonului de scurgere, drenarea uleiului vechi și reumplerea cutiei de viteze cu ulei nou. Acesta este cel mai simplu și rapid mod de a schimba uleiul, dar are mai multe dezavantaje.

Primul dezavantaj este că, după deșurubarea busonului de ulei, din cutia de viteze nu va curge niciodată tot uleiul, deoarece o parte din acesta va rămâne în ambreiajele și frânele cutiei, în pompă, racitor și convertizorul de cuplu. În practică, acest lucru înseamnă că după deșurubarea busonului de scurgere, cel mai adesea 30% până la 60% din uleiul din cutie se va "amesteca". Restul nu va fi înlocuit. Prin urmare, această metodă poate fi numită înlocuire parțială. 

Al doilea dezavantaj este faptul că se amestecă două fluide ATF diferite, deoarece peste uleiul rămas în cutia de viteze se adaugă ulei nou. Serviciul auto în timpul schimbării uleiului nu știe ce tip de ulei a fost utilizat în transmisie și dacă acesta se amestecă cu ceea ce este folosit astăzi. Chiar dacă presupunem că fluidul ATF potrivit a fost întotdeauna utilizat în istoricul de service al unei mașini, după ce a condus 100.000 km, acest fluid ATF nu mai îndeplinește aproape nicio cerință pentru fluidele ATF, de ex. miscibilitate cu alte lichide sau rezistență la spumare.

Cu toate acestea, cel mai important dezavantaj care rezultă din amestecarea diferitelor uleiuri este faptul că, un fluid ATF de bună calitate are proprietăți de spălare și curățare, datorită cărora se elimină orice murdărie, păstrând cutia de viteze curată. Impuritățile spălate au o dimensiune care nu depășește câțiva µm, prin urmare, sunt inofensive pentru cutia de viteze, atât timp cât circulă cu fluidul ATF și nu se contopesc în grupuri mai mari. Prin urmare, lichidele ATF conțin aditivi speciali care curăță cutia de viteze și mențin impuritățile în mișcare. După un anumit curs și timp, lichidul ATF își pierde proprietățile, inclusiv cele pentru spălare și spălare. Aceasta duce la depunerea impurităților din elementele cutiei de viteze.

În timpul schimbului static, se adaugă o nouă cantitate de lichid ATF la o cantitate semnificativă de ulei vechi în transmisia automată, care începe să dizolve contaminanții din cutie. Desigur, aceeași situație se va întâmpla dacă tot lichidul vechi ATF este separat de cutia de viteze și înlocuit complet cu unul nou, dar în acest caz, o cantitate mare de lichid ATF nou va descompune rapid și eficient impuritățile în cele mai mici fracțiuni. , făcându-le inofensive. În plus, impuritățile vor putea circula cu o cantitate mare de lichid curat ATF, în cazul înlocuirii statice a acestui nou fluid ATF care poate absorbi impuritățile este mult mai mică și, prin urmare, concentrația lor este mai mare. Din acest motiv, înlocuirea statică a fluidului ATF NU este recomandată dacă cutia de viteze conține o cantitate mare de contaminanți, de exemplu:

  • Intervalele de schimbare a fluidului ATF au fost depășite
  • cutia de viteze a fost neglijată
  • fluidul ATF din cutia de viteze este negru
  • există semne vizibile de ardere
  • are un miros caracteristic de ardere.

În această situație, este mai bine să efectuați schimb dinamic de ATF. Acest schimb dinamic se face cu un dispozitiv special.

service8

Prin urmare, au fost introduse dispozitive care, atunci când sunt conectate la sistemul de răcire a transmisiei automate, separă uleiul vechi și dau exact atât de mult fluid ATF nou, cat cel vechi. Datorită acestei proceduri nu este necesar să opriți mașina, deoarece in cutia de viteze este încă ulei și nu va ramane niciodata fara. Aceasta metoda reduce cantitatea de ulei necesară pentru schimbarea acestuia. Dacă dispozitivul este foarte precis, reduce cantitatea de ulei din cutia de viteze în timpul schimbării dinamice, fără riscul de a ramane aer în pompa de ulei. Acest tratament reduce, de asemenea, cantitatea de lichid ATF necesar pentru înlocuire.

Următorul pas a fost introducerea la procedura de schimbare dinamică a uleiului a funcției de spălare a cutiei de viteze. Acesta constă în faptul că, în timp ce motorul funcționează, cutia de viteze pompează uleiul in aparatul ATF, în care există un set special de filtre pentru a filtra murdăria. Datorită acestui fapt, este posibil să eliminați cele mai periculoase impurități și să filtrați uleiul vechi deja în prima etapă a schimbării, ceea ce duce la o reducere a cantității de fluid ATF nou necesar. Pentru a clăti și mai eficient și a scurta timpul de înlocuire, a fost introdusă funcția de alimentare a detergentului de clătire la cutia de viteze, care accelerează procesul de spălare a murdăriei și separarea acesteia în filtrele mașinii dinamice de schimb de ulei. Aceasta este o funcție foarte utilă. 

service9

Așa cum puteți vedea, diferența dintre schimbul static și cel dinamic al fluidului ATF în cutia de viteze automata, este uriașă. Schimbul static este o soluție bună și suficientă pentru mașinile care nu funcționează în condiții dificile, iar schimbarea fluidului ATF se efectuează în mod regulat. În orice alt caz, cea mai bună soluție este un schimb dinamic de lichid ATF, realizat cu ajutorul unui dispozitiv adecvat care are un sistem eficient de filtrare. Acesta va restabili condițiile optime de lucru ale cutiei de viteze.